Der findes en lang række faktorer, der har indflydelse på din websites position i Google på forskellige søgeord. Faktisk er der udfærdiget lister med mere end 100 faktorer, der spiller ind, når Google skal placere din website i sin søgemaskine. Og det er blot de faktorer, vi kender. Google anvender mere end 200 forskellige faktorer i den algoritme, der afgør placeringen i søgemaskinen.
Men det er ikke alle faktorer, der er lige vigtige. Nogle har klart større betydning end andre og det er de faktorer, man først og fremmest skal koncentrere sig om, når man starter ud med søgemaskineoptimering. Så kan man altid senere gå ned i flere detaljer. I vores rapport nævner vi de 10 vigtigste seo faktorer, som oprindeligt er udfærdiget af det amerikanske konsulenthus, SEOMoz.org. De lavede en undersøgelse, hvor de spurgte en række SEO eksperter om at indrangere en række faktorer i forhold til, hvor vigtige de er i SEO processen. De 10 SEO faktorer er således udvalgt af et panel af eksperter.
Rapporten er i pdf-format og du kan helt gratis downloade den nedenfor:
Jeg kan genkende det meste fra en lignende undersøgelse lavet af big mouth media. Dog mangler jeg et punkt.
Sider med statisk indhold vil dale i rankering over tid, hvis der er høj konkurrence på søgeordet. Derfor er dynamiske tekstafsnit vigtige, som oftest udgøres af et søgeresultat.
Nu ved jeg ikke hvilke ting der ligger til grund for vægtningen. Men jeg vil mener der bør byttes rundt på 1 & 2. Nr. 1 (titel) kan slet ikke stå alene, men det kan nr. 2 (link) i højere grad.