SEO & Google AdWords
Ring på: 22 14 57 38

Blog

Superindhold – en nødvendighed for god SEO

Søgemaskineoptimering er mere og mere et spørgsmål om indhold. Det har det for så vidt altid været, men da det er blevet stort set umuligt at bruge andre “tricks” for at komme til tops i Google, er godt indhold på hjemmesiden udgangspunktet for topplaceringer i Google. I

Læs Mere

Hvad er en god CTR (klikfrekvens) i AdWords?

Et af de spørgsmål, jeg oftest bliver stillet, når det drejer sig om AdWords er: Hvad kan jeg forvente i CTR? Det er et spørgsmål, der er svært umiddelbart at svare på for det afhænger af mange faktorer. Den gennemsnitlige CTR på Google er omkring 2%, men

Læs Mere

Top 10 SEO myter

Jeg holder en del SEO foredrag og selv om SEO ikke længere er et særligt nyt begreb hersker der stadig en del myter omkring SEO – i hvert fald blandt mine tilhørere. Her er en liste over 10 myter jeg hører mest, når jeg er ude og

Læs Mere

Glem ikke de lavthængende frugter i SEO

For mange hænger SEO uløseligt sammen med at forsøge at få gode placeringer i Google for de mest søgte termer i den branche, man nu tilhører. Det er der for så vidt heller ikke noget galt i, men det kan ofte være forbundet med en lang proces

Læs Mere

Hvad er værdien af en god placering i Google?

Søgemaskineoptimering er først og fremmest et marketingværktøj, der skal medvirke til at øge din online forretning – både på top- og bundlinjen. Med andre ord skal en SEO proces føre til, at der kommer flere relevante besøgende til din hjemmeside og at de gør det, du gerne

Læs Mere

5 succesfaktorer i konverteringsoptimering

Det engelske konsulenthus, Econsultancy, har netop udgivet en ny rapport, der gennemgår de værktøjer, strategier og processer online virksomheder anvender for at forbedre deres konverteringsrater. Den er baseret på 900 virksomheders svar i en spørgeundersøgelse. Ud fra resultaterne har Econsultancy konkluderet, at der er 5 succesfaktorer man

Læs Mere

Sådan sporer du kampagner i Google Analytics

Jeg fik en forespørgsel fra en mine kunder i dag om hvordan man kan spore antal klik på forskellige bannere/billeder på f.eks. forsiden af en hjemmeside. Den pågældende kunde har flere – meget flotte – billeder eller bannere på forsiden, der skal “lokke” kunder til at klikke

Læs Mere

10 SEO metoder du bør stoppe

Jeg er glad for, at jeg endnu ikke har haft en kunde, der er blevet straffet i Googles Panda/Penguin opdateringer. Jeg har dog set andre kunder, hvor det det er gået galt og for øjeblikket har jeg en kunde, jeg hjælper med at komme ud af en

Læs Mere

Pas på med kun at lave SEO for enkelte søgeord

De sidste 12-18 måneder har der været mange ændringer og opdateringer i Googles søgemaskine, inklusiv de, der kaldes Panda og Penguin. Det er ændringer, som man ikke bare kan ignorere. Mange virksomheder og hjemmesider har oplevet store fald i trafikken efter disse opdatering, nogle er tilsvarende gået

Læs Mere

10 basis linkbuilding strategier

Indgående links til din hjemmeside betyder rigtigt meget i enhver SEO proces. Samtidigt er det den del af SEO de fleste har sværest ved at udføre og efter Googles såkaldte Panda og Penguin opdateringer er det nu også svært at forsøge at manipulere med links – hvis

Læs Mere