Søgemaskineoptimering er mere og mere et spørgsmål om indhold. Det har det for så vidt altid været, men da det er blevet stort set umuligt at bruge andre “tricks” for at komme til tops i Google, er godt indhold på hjemmesiden udgangspunktet for topplaceringer i Google. I
Læs Mere →Et af de spørgsmål, jeg oftest bliver stillet, når det drejer sig om AdWords er: Hvad kan jeg forvente i CTR? Det er et spørgsmål, der er svært umiddelbart at svare på for det afhænger af mange faktorer. Den gennemsnitlige CTR på Google er omkring 2%, men
Læs Mere →Jeg holder en del SEO foredrag og selv om SEO ikke længere er et særligt nyt begreb hersker der stadig en del myter omkring SEO – i hvert fald blandt mine tilhørere. Her er en liste over 10 myter jeg hører mest, når jeg er ude og
Læs Mere →For mange hænger SEO uløseligt sammen med at forsøge at få gode placeringer i Google for de mest søgte termer i den branche, man nu tilhører. Det er der for så vidt heller ikke noget galt i, men det kan ofte være forbundet med en lang proces
Læs Mere →Søgemaskineoptimering er først og fremmest et marketingværktøj, der skal medvirke til at øge din online forretning – både på top- og bundlinjen. Med andre ord skal en SEO proces føre til, at der kommer flere relevante besøgende til din hjemmeside og at de gør det, du gerne
Læs Mere →Det engelske konsulenthus, Econsultancy, har netop udgivet en ny rapport, der gennemgår de værktøjer, strategier og processer online virksomheder anvender for at forbedre deres konverteringsrater. Den er baseret på 900 virksomheders svar i en spørgeundersøgelse. Ud fra resultaterne har Econsultancy konkluderet, at der er 5 succesfaktorer man
Læs Mere →Jeg fik en forespørgsel fra en mine kunder i dag om hvordan man kan spore antal klik på forskellige bannere/billeder på f.eks. forsiden af en hjemmeside. Den pågældende kunde har flere – meget flotte – billeder eller bannere på forsiden, der skal “lokke” kunder til at klikke
Læs Mere →Jeg er glad for, at jeg endnu ikke har haft en kunde, der er blevet straffet i Googles Panda/Penguin opdateringer. Jeg har dog set andre kunder, hvor det det er gået galt og for øjeblikket har jeg en kunde, jeg hjælper med at komme ud af en
Læs Mere →De sidste 12-18 måneder har der været mange ændringer og opdateringer i Googles søgemaskine, inklusiv de, der kaldes Panda og Penguin. Det er ændringer, som man ikke bare kan ignorere. Mange virksomheder og hjemmesider har oplevet store fald i trafikken efter disse opdatering, nogle er tilsvarende gået
Læs Mere →Indgående links til din hjemmeside betyder rigtigt meget i enhver SEO proces. Samtidigt er det den del af SEO de fleste har sværest ved at udføre og efter Googles såkaldte Panda og Penguin opdateringer er det nu også svært at forsøge at manipulere med links – hvis
Læs Mere →