Du kender det fra de fysiske butikkers verden. Den butik, der ligger i et storcenter får flere kunder end kælderforretningen i en sidegade. Sådan er det også på nettet! Findes din hjemmeside blandt de første resultater i søgemaskinen, så får den mange flere besøgende end hvis du ikke er på side 1. Søgemaskineoptimering forbedrer din placering i søgemaskinerne markant.
Søgemaskineoptimering – en investering ikke en omkostning
Søgemaskineoptimering er en investering i din succes på nettet. Antallet af søgninger via de store søgemaskiner – især Google – vokser konstant. Og folk søger for at købe! 33% søger direkte for at købe online, mens 41% leder efter information før et køb. Derfor er det vigtigt, at være blandt de øverste søgeresultater og søgemaskineoptimering er en investering i din position på nettet.
Søgemaskineoptimering – sådan slår du de store
På Internettet er alle lige. I hvert fald er det i mange brancher muligt at slå selv de store konkurrenter. Søgemaskineoptimering giver dig mulighed for at konkurrere på lige fod, hvilket sjældent er tilfældet i aviser eller TV.
Søgemaskineoptimering – vælg de rigtige søgeord
De fleste af dine kunder søger ikke efter dit firmanavn men efter et behov de skal have dækket. Du kender måske det rigtige søgeord for dit produkt, men det gør dine kunder måske ikke eller måske kan de ikke stave til det? Søgemaskineoptimering afdækker hvilke søgeord, dine potentielle kunder anvender og din hjemmeside optimeres efter disse ord. På den måde hjælper søgemaskineoptimering også til at gøre din hjemmeside mere brugervenlig.
Søgemaskineoptimering – en langsigtet strategi
Ting tager tid – også søgemaskineoptimering. Derfor er søgemaskineoptimering en langsigtet strategi, der kræver både tålmodighed og et langvarigt samarbejde med den partner, du vælger. Der er ingen smutveje til succes – til gengæld belønnes tålmodigheden med bedre placeringer og flere kunder.
Vælg den rette partner til søgemaskineoptimering
Der findes mange virksomheder og personer, der tilbyder søgemaskineoptimering. Hvem skal du vælge? Det kan du bruge Google til at finde ud af. De gode skaber resultater, der er højt placeret i Google. Agilitor har bl.a. optimeret VinForums hjemmeside med ordene vin, rødvin og Hvidvin. Klik på ordene og se resultaterne i Google.
Hvad er prisen på søgemaskineoptimering?
Som tidligere skrevet er søgemaskineoptimering en investering. Du bør derfor se på hvilken værdi ekstra kunder har for dig. Da vi lavede søgemaskineoptimering på to helt nye sider på VinForum på søgeordene rødvin og hvidvin, har det givet hjemmesiden ca. 200 ekstra besøgende om måneden eller 2.400 om året. Såfremt værdien sættes til 50 øre pr. besøgende (det ville en tilsvarende annonce som minimum have kostet) er den samlede værdi 1.200 kr om året, hvilket ca. er prisen på den søgemaskineoptimering, vi har lavet. Så denne investering i søgemaskineoptimering har tjent sig hjem på et år. Læs mere om Agilitors priser på søgemaskineoptimering.
Vil du i gang med søgemaskineoptimering, så kontakt os med det samme.